zaterdag 8 juni 2013

Jamie's eerste wapenfeit :-)

Jamie heeft afgelopen zaterdag op de onderlinge proeven van de jachttraining bij Martine van der Vegt haar eerste prijs gewonnen! Nee niet de 1e prijs natuurlijk, want het baas/hond appel was nog ver te zoeken, maar Jamie en ik kregen de prijs voor de "meest enthousiaste combinatie" Een mooie oranje jachtlijn en een jachtlijnen-kapstok. Deze is reeds in gebruik genomen, dus de echte kapstok is weer vrij voor de jassen van de visite :-) Ik ben ape-trots op haar, want enthousiast was ze echt en daardoor ik ook.
Boven: en wie komen we daar ook tegen...  Antonnette met Torres. Torres is Jamie's halfzusje uit het vorige nestje van Kylie.
Boven: nee hoor, niets engs. Torres en Jamie hebben heerlijk liggen spelen in de wachtkamer. Het klikte helemaal.
Boven en onder: dit was een verloren zoek met roofwild (vos of nerts) Van de 17 honden heeft slechts een andere hond het roofwild binnen gebracht...  en Jamie dus ook! Deze mooie foto's zijn gemaakt door Wenny Schreur. De vos heeft Jamie ook binnen gebracht (het was een klein vosje) maar daar zijn helaas geen foto's van.
Boven en onder: wat was ik trots en Jamie ook! Die staart kan gewoon niet hoger! En... ze heeft zowel vos als nerts bij mij afgegeven.
 Onder: van al die proefjes wordt je toch wel moe! (Torres en Jamie)
Behalve de roofwildproef was er ook veldwerk (met kwarteltjes), een sleep en een schotproef en vooral heerlijke BBQ en gezelligheid.
Dank je wel Martine voor de leuke dag!