zondag 18 mei 2008

Winnershow 25 november 2007






Familieportret, v.l.n.r. Jordi, Bonnie, Kylie, Jazz en Kalle



De Fokkerijklasse v.l.n.r. Jordi, Kalle, Bonnie en Kylie





Op bovenstaande foto wordt Kylie gekeurd door keurmeester Doedijns en op onderstaande foto wordt Jazz gekeurd.
















Als je op de keuringsrapportjes klikt worden ze schermformaat en kun je ze lezen.

Ik ben helemaal niet zo'n showtype, maar een aantal van de nieuwe "puppie"bazen wel en dan kun je natuurlijk niet achterblijven. Met Jazz had ik natuurlijk al wel een paar shows gelopen om haar fok-kwalificaties te behalen, maar ik ben meer een buitentype. De Winnershow is echter lekker dichtbij (in Amsterdam) en de grootste van Nederland, dus ik had Jazz ingeschreven. Het leek me ook wel leuk om de laatste paar kampioenschapspunten met haar proberen te halen, zodat ze zich Nederlands Kampioen mag noemen. En wat nog leuker was, Bonnie, Kalle en Jordi zouden ook komen. Toen kwam natuurlijk meteen de vraag waarom ik Kylie niet had ingeschreven. Nu ja, dat kleine ding, ze is hartstikke leuk, maar om haar nu al te gaan showen...
Ik werd dus overgehaald om op het laatste moment Kylie ook in te schrijven. In totaal werden er 9 Grote Münsterlanders geshowd, wat heel veel is voor ons ras. 5 teven en 4 reuen. Jazz won de Open Klasse, Kylie won van haar zusje Bonnie in de Jeugd Klasse en de Kampioensteef kreeg geen uitmuntend, dus stond Jazz tegenover Kylie in de ring. En..... Kylie won van Jazz! Heel grappig, maar dat was niet helemaal de bedoeling, ik wilde tenslotte met Jazz die kampioenschapspunten halen. Heel groot werd mijn en ieders verbazing toen Kylie (10 maanden oud) ook nog won van de Kampioensreu!!! Ze was dus Jeugd Winster, Winster en BOB geworden. Toen kon mijn dag natuurlijk niet meer stuk!! Jordi werd Jeugd Winner bij de reuen en kreeg daarbij zijn felbegeerde Crufts-kwalificatie. Want een hond die in Engeland gaat wonen wil natuurlijk niet ontbreken op de Crufts.
We deden met Jordi, Kalle, Bonnie en Kylie ook nog mee in de Fokkerijklasse. Dit was heel leuk om te doen, maar een homogeen nest hebben we natuurlijk bij lange na niet. Alleen al het hoogte verschil :-)
Met heel veel dank aan Mariska Huis en Ilona Griffioen die mijn honden hebben geshowd!