zaterdag 17 maart 2012

Belachelijk goed!!!

Kylie 1e prijs Uitmuntend zweetspoor F 500 meter, 24 uur oud
Boven: mooier kan het niet, volle bak! Dan nu maar gaan trainen voor het 1000 meter spoor van 48 uur oud (ha,ha) Dit lukt natuurlijk nooit meer een tweede keer.
Boven: als je "het stuk" vindt, dan krijg je van de keurmeester twee "breuken" Dit zijn dennentakjes die je tussen de halsband van de hond en op je pet moet zetten. Tja, dan lijk je net Winnetou :-) Kylie is trouwens hondsmoe van het spoorlopen en kan haar eigen kop niet meer overeind houden.
Onder: even poseren bij "het stuk" Bij ieder spoor was er een fotograaf mee, maar net toen Kylie en ik aan de beurt waren, zat de fotograaf koffie te drinken... ja lekker dan! Dus geen actiefoto's dit keer.
Nou, wat we vandaag toch meegemaakt hebben! Wilma en ik hadden bedacht dat het wel eens heel leuk zou zijn om een zweetwerkcursus met onze honden te gaan volgen. En inderdaad het is echt heel leuk werk. Waar je anders je hond staat te commanderen, ben je nu samen aan't padvinderen. Maar we hebben nog maar 3 lessen gehad en zijn, vooral zelf nog, in het beginstadium. Nu werd er vandaag een zweetproef gehouden en die was niet helemaal vol, dus de trainer had gevraagd of we het niet leuk zouden vinden om alvast een keer mee te doen, zodat we zouden kunnen zien hoe het in z'n werk gaat. Altijd leuk, dus wij ingeschreven... Nu had Ruud al een paar keer laten vallen dat Kylie toch wel echt talent had, nou dat heb ik vandaag geweten! Het wondbed in het begin heb ik natuurlijk wel gezien, maar daarna het bos door, paden over, struiken onderdoor (waar ik nog in vast kwam te zitten) en nergens kon ik meer een wondbed ontdekken, nog wel in de gauwigheid 2 verwijspunten geregistreerd, maar verder was ik compleet de weg kwijt... maar Kylie gelukkig niet. Vol overtuiging loodste ze me het bos door, waarbij ik meer een last dan een hulp voor haar was (helemaal geen hulp dus!) en ineens stonden we bij het dode ree!! WOW!! Al helemaal geweldig dus! In totaal deden er 8 honden mee, waarvan er 4 "het stuk" hebben gevonden. Ik was al helemaal in de wolken. Maar toen kwam de prijsuitreiking en bleek Kylie een volle bak, 100 punten te hebben verdiend en daarbij de 1e prijs Uitmuntend te hebben behaald. Nou ja! Een echt natuurtalent dus. Wat zal ik lekker slapen vannacht :-)