donderdag 31 mei 2012

Trainen bij Piet

Boven: Django komt terug van de sleep met meerkoet
 Boven: Nico neemt de meerkoet aan
 Boven en onder: Django met Canadagans

 Boven: ook de verloren eend komt binnen
 Boven: geduldig op je beurt wachten - Kylie
Boven: Django in de wacht
Boven: super trainer Piet
Boven: Kylie met Canadagans
Onder: Kylie met eend
Er wordt natuurlijk ook nog flink getraind voor de jacht! Met een heel leuk groepje van 5 man met o.a. Nico en Marian hebben we aan Piet gevraagd of hij ons op Nimrod (??) niveau wil trainen. Niet dat ik aspiraties heb, maar ik vind het wel heel leuk te ontdekken wat we allemaal kunnen. Echt ik sta versteld, iedere keer denk ik "dat lukt in geen 100 jaar!" en toch lukt het Kylie. Ze probeert wel in iedere verleiding te trappen, maar luistert super en heeft tot nu toe alles in de juiste volgorde binnen gebracht. Nu het 's avonds wat lichter is kon ik een keer wat foto's maken van de eerste proef. De proef was trouwens de hond op een sleep van een meerkoet zetten, halverwege werd er een Canadagans geschoten, maar de meerkoet moest eerst binnen. Daarna de gans ophalen, maar met dat ze in de buurt van de gans kwamen, werd er op een eiland nog een eend geschoten, die als laatste opgehaald moest worden.