zaterdag 30 juni 2012

Ruby, Sparky en Kylie aan de zweetwerktraining

Boven: stoer hoor Spark!
Onder: het begint altijd met de lijn uit de knoop halen :-)
Ruby wacht geduldig af.
Onder: Ruby loopt het spoor super. Het was niet zo lang, 350 meter, maar er zaten 6 hoeken in.
Onder: het is niet de bedoeling dat het "bokkie" opgegeten wordt, maar je kunt je hondje er niet gek genoeg op maken, dus net op tijd inruilen voor wat lekkers. Ruby geniet zichtbaar van haar vondst.
Onder: Sparky doet ook al vanaf het begin mee.
Hij had op de aanlegproef een 10 voor het zweetspoor en ik snap wel waarom.
 Onder: Michel zet hem op het spoor
 Onder: die lijn is altijd lastig
 Onder: perfecte hoek!
Onder: Sparky loopt zo mooi rustig het spoor uit en hij loopt er bovenop
 Onder: gevonden!
Onder: Kylie mag ook nog even, ze wil zo graag.
Onder: je mag nooit achter je hond aanrennen, de hond moet zich aanpassen aan jouw tempo.
Gelukkig voor Kylie heb ik hele lange benen :-)
Onder: ze is er in een mum van tijd en het gaat vooral om wat ik in mijn tas heb zitten...
Onder: OK Ruby, je mag het "bokkie" nog een keer vasthouden.
We hebben gisteravond weer zweetwerk getraind. Dat doen we meestal om de week. Bonnie en Mila konden niet, dus Kylie mocht weer een keer mee. Eigenlijk moet ik met Kylie afstanden gaan trainen, maar heb daar nog niet de tijd voor genomen. Het ging echt heel goed met alle drie de honden. Zo leuk om ze aan het werk te zien! Michel had zijn camera mee, dus vandaar deze serie.