woensdag 10 september 2014

Trots op Jamie en Nestor bij jeugd-veldwerkwedstrijd Retrenchement

Boven: 9 uur in de ochtend in Retrenchement, Zeeuws Vlaanderen. De tactieken worden besproken :-)
 Boven: Jamie staart verlangende naar de mostert in afwachting van haar beurt.
Boven: mijn nieuwe manier van inzetten, met mijn rug naar het veld om Jamie zo ver mogelijk langs de kant te laten gaan.... ze steekt direct in, dus toch nog wat beter oefenen ;-)
 Boven: Jamie helemaal in haar nopjes in de mostert
 Boven: de bietenrand wordt ook nog netjes meegenomen
 Boven: Nestor's beurt
 Boven en onder: Nestor gaat super door de bieten
 Onder: keurmeester Cor Woets geeft Josien nog een paar tips
Onder: de prijswinnaars, 3 Eervolle Vermeldingen en Jamie 1e plaats Goed
Afgelopen vrijdag hebben we onze eerste Nederlandse jeugd veldwerkwedstrijd van het najaarsseizoen gelopen. Josien en ik waren beide ingeloot bij de Bracco Italiano wedstrijd in Retrenchement. En wat hebben onze hondjes weer goed hun best gedaan! Alle honden hadden alleen veel pech met de halfwas fazanten die zich niet wilden drukken en dus gingen rennen of vliegen. Maar... er was wild, dus niets te klagen. Ik was de enige die een schot gelost heeft, terwijl het echt een minimaal puntje was, maar het punt werd me gegund, omdat Jamie beide beurten echt indrukwekkend gelopen heeft volgens de keurmeester. Mooier commentaar kun je niet krijgen! Nestor maakte ook veel indruk in het veld en kreeg weer een Eervolle Vermelding. We waren helemaal tevreden en trots op onze hondjes!!