woensdag 4 januari 2017

Jachtseizoen

 Boven en onder: op de vossenjacht in Limburg

Boven en onder: een paar impressies van de echte Hollandse jachtdagen
 Onder: het vervoer.... bere gezellig
Het jachtseizoen is zo goed als afgelopen. Hier in de buurt ligt vrijwel alles stil vanwege de vogelgriep, die dit najaar toch al menig jachtdag heeft doen afgelasten. Ik ben dit najaar zeer positief verrast door Jamie. Eerst al in Frankrijk, waar ze heeft mogen werken op een commerciële jacht op de fazanten en patrijzen. Ze presteerde boven verwachting en maakte me apetrots. Ook in Nederland op fazantenjacht doet ze precies wat van haar verwacht wordt... vastzetten en net zo lang wachten tot er een geweer bij is, volkomen steady. Met de hazenjacht ben ik tot nu toe een beetje voorzichtig geweest, maar is nu helemaal niet meer nodig. Ze kan volledig los voorgejaagd worden en respecteert alle hazen. Wederom apetrots op haar! Ook is ze volledig geluidloos, wat met Kylie nooit het geval was. Die protesteert luid als er een haas wegkomt :-) Dan zijn we ook 2 x naar Limburg afgereisd, waar we waren uitgenodigd op de vossenjacht door Bianca Nuijts. De bovenste 2 foto's zijn van deze jachten. Zo ontzettend leuk en gezellig!! en net of je in het buitenland bent. En ik heb nog nooit zoveel reeën van zo dichtbij gezien, geweldig!! Die laat Jamie trouwens ook gaan, al moet ik er soms wel een brulletje bij geven :-) Na Kylie, waar ik zo volledig op kan vertrouwen, heb ik dit seizoen ook alle vertrouwen gekregen in Jamie en als we worden uitgenodigd om mee te gaan op een jacht, durf ik nu volmondig ja te zeggen.