woensdag 21 mei 2008

VJP in Coesfeld 13 april 2008


Van Hoofdplaat in Zeeuws-Vlaanderen moesten Kylie en ik de volgende dag naar Coesfeld in Duitsland, alwaar we om 07.30 uur moesten verzamelen. Gelukkig mochten we bij de familie Te Boome overnachten, zodat we niet om middernacht al van huis hoefden te vertrekken. Tonnie te Boome was ook mijn grote steun en coach, want ik heb zoiets nog nooit gedaan en zou er anders helemaal alleen voor hebben gestaan. Hennie en Nico hebben eind van de maand voor een VJP ingeschreven, maar dan zijn wij op vakantie. Wat al opviel was, dat ik de enige vrouwelijke deelnemer was! En ik was natuurlijk ook niet de handigste. Gelukkig deed Kylie het hartstikke goed. Vooral op het hazenspoor, wat tenslotte haar specialiteit is. Op het veldwerk, waar ze de vorige dag nog een eervolle vermelding had gekregen, liet ze nu punten liggen, maar de omschakeling van spoortjes naar hoofd in de lucht is ook erg moeilijk. Ze eindigde met een dikke 71 punten, waar je echt goed mee thuis kan komen. De Nederlandse aanlegproef is nu definitief vergeten. Tonnie, hartstikke bedankt voor je hulp en toewijding!
Hierboven staat Kylie's puntenlijst. Als je dubbel klikt kun je hem lezen op schermformaat.