zondag 5 februari 2012

Waterleidingduinen in de sneeuw

Boven: als ik een damhertengeitje was, dan wist ik het wel...
wat een hunk!

Boven: wat een mooi gebied toch die Waterleidingduinen!

Boven: dit is zo'n superfoto geworden! In het waterkanaal stroomt het water snel, maar door de kou krijg je damp en dan die leuke kontjes!

Boven: dit is toch prachtig!

Boven: een hindenroedeltje (eigenlijk heten de geiten hindes)


Boven en onder: tja, wat moet ik hierover zeggen...

Onder: nog zo'n hunk!

Onder: dit is waarom er ondermeer overlast is van de damherten. Ze komen massaal de duinen uit om zich op de weilanden, in dit geval van Vogelenzang tegoed te doen aan het gras (onder de sneeuw) We zien ze ook altijd grazen als we naar Langevelderslag rijden. Maar het ziet er natuurlijk wederom geweldig uit!

Het heeft gesneeuwd en zoals we ons de vorige keer hadden voorgenomen zouden we damherten in de sneeuw gaan fotograferen. Dus zaterdagochtend 8 uur, dik ingepakt in de auto gestapt, de thermometer gaf 12 graden vorst aan en wij de Waterleidingduinen in. De enige medemensen die we op dit vroege tijdstip tegenkwamen hadden enorme camera's om hun nek hangen en camouflagenetten op hun rug gebonden. Volgens mij niet nodig, want als je je rustig houdt en met omtrekkende bewegingen steeds dichterbij probeert te komen, dan mag het resultaat er ook best zijn :-) We hadden weer een superochtend. Hierboven een paar van de foto's die ik gemaakt heb. Ik kon moeilijk kiezen.