vrijdag 20 september 2013

Kim in de prijzen :-)

 
Jan mailde me vandaag Kim's eerste prestatie door, knap gedaan, gefeliciteerd! Jan schreef het volgende:
 
"Afgelopen zaterdag 14 september hebben we de zomertraining van JTG Timing afgesloten met een onderlinge proef. De honden waren onderverdeeld in niveau 1, 2 en 3. De pups en de jonge honden zaten in niveau 1. Kim was verreweg de jongste deelneemster met haar bijna 9 maanden. Zij heeft de tweede plaats behaald. Op de puntenlijst kun je zien dat apporteren haar beter af gaat dan luisteren :-) De 4 op uitsturen en komen op bevel ligt ook meer aan mijn manier van trainen als aan haar. Bij mij is ze gewend dat er (meestal) op afstand een dummy ligt. Op de proef moest ik haar terug fluiten voor de bosrand. Ze was nog geen dummy tegengekomen dus dacht ze "Je kan me wat---eerst die dummy mee!" en verdween in de bossage. Na een paar keer flink roepen kwam ze heel onschuldig kijkend weer tevoorschijn. Ik moest ook wel lachen om dat eigenwijze koppie! Jammer anders waren we zonder meer eerste geworden. Al met al een leuke, natte dag welke gezellig met een buffetje werd afgesloten."