donderdag 26 september 2013

Veldwerktraining in Frankrijk

Boven: op je beurt wachten, heerlijk in het zonnetje terwijl Jamie geconcentreerd staat te kijken of ze al een fazant kan ontdekken. En wat een mooie velden!
Boven: Jamie helemaal in haar element
Boven: de (uitgezette) fazant van Jamie zat niet meer in haar loopveld en Jamie's benzine begon al aardig op te raken. Er werd een fazant in een net uitgezet om Jamie toch succes te laten hebben. Hier staat ze er prachtig op voor.
Boven: het duurde Jamie iets te lang en ze besloot de fazant met net en al uit het veld te plukken
Boven: Jamie en haar grote vriend Miko (Uut't Vossebeltseveld) zaten eerste rang in Mireille's auto en konden zo alle trucjes van de andere honden afkijken ;-)
Boven: Jamie staat hier super voor na een enorme spurt naar links (van mij uit gezien) en ik maar rennen om op tijd bij haar te komen, maar dat lukte echt niet...
Boven: en daar gaat de fazant!
Boven: is het toch Miko´s beurt en zit Jamie helemaal alleen in de auto! Echt heeeel zielig!
Boven: dag 2 was Jamie nog scherper en ik ook. Jamie staat weer prachtig voor....
Boven: .... en ik was nu echt bijna op tijd, maar net niet helemaal ;-)
Boven: Jamie staat klaar voor de start
Onder: dag 3 regende het pijpenstelen, wat een bikkels zijn wij toch!! Maakt voor Jamie ook niets uit, ze liep bijna als een Pointer en hier scheelt het echt niet veel of ik was op tijd!

Begin deze maand zijn we 3 dagen naar Frankrijk afgereisd om daar bij Best Hunting veldwerktraining te volgen. Wat hebben we een plezier gehad!! Prachtige velden met hele mooie uitgezette fazanten (die konden vliegen!), hele goede begeleiding en niet te vergeten hele leuke mensen met allemaal dezelfde interesse. Ik ben met Jamie volop in training voor de jeugdwedstrijden en op deze manier trainen kun je gewoon niet in Nederland. En of we er beter op zijn geworden of niet, maakt niet uit, deze ervaring hebben we alvast in de pocket :-)