zaterdag 29 maart 2014

Weer een jeugd-kwalificatie voor Jamie


Daar de kans op inloten voor de jeug-veldwerkwedstrijden in Nederland zo klein is, hebben we afgelopen zondag ons geluk in Belgie gezocht. We werden welkom geheten door zeer vriendelijke mensen en een zeer innemende keurmeester Lucien Beerens. Het was 's morgens heel slecht weer, inclusief hagelbuien en het wild liet zich helaas niet zien. Jamie liep, ondanks het weer lekker agressief te jagen met als beloning aan het eind van de loop... een haas. Uit mijn tenen kwam het HIER en omdat ik niet al te ver bij haar vandaan stond, kwam dit blijkbaar binnen en kreeg ik haar te pakken. pffffff. In de middag was het opgeklaard en zag het veld er ook iets belovender uit. Stoppel met daartussen begroeide greppels. Ik kreeg de opdracht de eerste greppel over te slaan, want daar was de vorige hond al geweest, dus we liepen die greppel voorbij en ik slipte Jamie richting de volgende greppel. "Ha, greppels" dacht Jamie, "daar verstoppen de fazanten zich altijd!" en begon als een Continentaal 1 hond te revieren tussen de greppel op de wind en de greppel van haar voorganger van de wind af. Dat deed ze 2 keer, stond even stil aan de andere kant van de greppel van haar voorganger en dook de greppel in.... fazant! Ik toch maar schieten, je weet het nooit en onze beurt was voorbij. Ze had waarschijnlijk 2 seconden voorgestaan, maar door het struikgewas zag je het niet zo goed, hoorde de fazant wegrennen en dook van de wind af de greppel in. Ik dacht.. misschien krijgen we wel een EV voor deze actie. Geen van de andere honden is nog wild tegen gekomen. In het cafĂ© gekomen kreeg Jamie zo'n mooi commentaar van de keurmeester! Ze liep prachtig met gelijkmatige slagen, hoge kophouding etc. Van dit commentaar kan ik het hele seizoen nog nagenieten! :-) En de keurmeester zag toch echt een jonge hondenpuntje in haar actie, want ze tekende wel op de fazant EN ze had de fazant in de smiezen die haar voorganger had laten zitten. Dus toch nog onverwacht een kwalificatie. TROTS!!
(bovenstaande foto is niet van de wedstrijd, had ze maar zo gestaan!)