dinsdag 23 augustus 2011

Het dirigeren

Boven: ik ben niet zo goed in tekenen, maar dit was de situatie. Het poppetje is de inzetplek, ZP is het zitpunt en de duif ligt rechts. De stippellijnen zijn Kylie´s lijnen en de Z-jes waar ik haar zit gefloten heb. Ik heb met Kylie altijd een beetje moeite met haar eerste lijn, ze loopt graag natuurlijke lijnen, maar dit keer hadden we super veel geluk dat de natuurlijke lijn ook de handigste lijn was. Een staande hond tegen de wind in sturen is heel moeilijk en moet je zien te voorkomen. De wind kwam van links en zoveel mogelijk tegen wind inzetten, zodat ze daarna alleen maar voor de wind hoeft af te zakken was dit keer ook meteen de natuurlijke lijn evenwijdig aan de dijk. Het zat helemaal mee. Ook goede tips aan de kant gekregen en de fotograaf heeft er heel veel foto´s van gemaakt, dus hierbij het fotoverslag...


Boven: de 11 deelnemers voor de dirigeerproef krijgen uitleg van de keurmeesters hoe de proef is uitgezet. Goh, dit is wel een mannelijke aangelegenheid!

Boven: in de verte zie je de helper die de duif neerlegt. Daarna verdwijnt hij en ook het witte markeerdoekje, dus verder moet je de plek zelf onthouden.


Boven: we gaan als 4e van start. Tot nu toe heeft nog niemand het gered

Boven: ik stuur Kylie evenwijdig aan de dijk weg. Een beetje rechts boven Kylie staat een hele dominante pol groen. In die lijn, maar dan nog een stuk verder is het zitpunt


Boven: de keurmeesters vonden Kylie perfect zitten en hier mag ik haar doorsturen naar rechts. Kylie laat zich op de horizontale lijnen altijd iets afzakken richting mij. Dat weet ik, dus ik probeer haar altijd iets dieper te sturen dan de bedoeling is, zodat ze met afzakken precies goed terecht komt.

Boven: ze is weer afgezakt, dus ik fluit haar zit en stuur haar dieper naar achteren met een linker draai tegen de wind in om zo hoog mogelijk te komen... het bos trekt

Boven en onder: ik heb haar zit gefloten, ze is diep genoeg om onder de wind te komen als ik haar richting de duif stuur, dus ik stuur haar richting het bos

Onder: ze heeft hem!! Ik geloof dat ik heel hard YES! geroepen heb wat eigenlijk niet mag :-))

Onder: en zo ziet het eruit als je hondje terugkomt met de duif :-))

Onder: een hele dikke knuffel

Onder: YES, een 8!

Onder: hier vertel ik haar dat ik heeeeel trots op haar ben, mijn dag kan al niet meer stuk!

Onder: Django die Nico heel blij maakt. Ook Nico mag door naar de sleep. Na Nico kwam alleen Ed Boter met zijn hondje nog door het dirigeren heen en we gingen dus met z´n drieen op voor het zoeken van een verre loper over breed water zoals dat heet.....