woensdag 10 augustus 2011

Twee KNJV B-diploma's erbij :-))

Boven: ze zien er beide ongeveer zo uit, deze een puntje meer dan die van Rilland


Boven: wachten op je beurt

Onder: komen op bevel ging tenminste goed!

Onder: loopt Kalle daar mooi te volgen zeg!

Onder: vooooooruit... zoef

Onder: en dan toch nog komen op bevel :-))


Onder: nadat Kylie bijna gezonken was met apport uit water (zo langzaam zwom ze) sta ik hier te bedenken hoeveel punten ik nog zou verliezen als ik heel hard ´ZIT´ zou zeggen. Dit doet ze anders nooit!! Het was gelukkig nog een 7.

Onder: verloren zoek ging gelukkig beter en Kylie weet donders goed dat ik nu wel blij met haar ben... een brokje dus.

Onder: dit was moeilijk! De kant aan de overkant was ontzettend stijl en glad en bezorgd sta ik te bedenken of Kylie wel genoeg spirit heeft om op de kant te komen... en zet die fotograaf nu mij op de foto of de hond... (de hond mag ik hopen!)


Onder: en Kylie gaat op weg. Heel onverwacht was ze in een wippie op de kant, maar toen begon ze weer met verpakken en een langzaam aan actie.... ik raak er al aan gewend.

Onder: goh, ik voel me net een beroemdheid :-))


Onder: dit is Kalle op weg naar de overkant

Onder: Kalle had ook geen probleem met de kant, maar hier zie je hoe stijl de kant was


Onder: Kalle op de terugweg


Onder: en ook Kalle wist hoe hij zijn mooie punten moest reduceren... familie soms?



Onder: we hebben een poging gewaagd met dirigeren. Op deze foto zie je dat ik volledig kansloos was. Kylie moest richting de mais, maar terwijl ik richting aangeef kijkt Kylie al de kant op waar zij vindt dat ze moet zijn... Het dirigeren werd op het zelfde veld gehouden als de markeer en de markeer was links gevallen. Er gingen 27 honden op bij deze proef en maar 4 hebben het gehaald.

Onder: en daar sta je dan met zo´n hele delegatie keurmeesters achter je en een hond die maar naar links wil i.p.v. rechts. Ach ik was gelukkig niet de enige...

Onder: einde optreden. Suf hoor, geen duif voor Kylie

Wat was het een druk weekeinde met op zaterdag en op maandag een proef. Eigenlijk een beetje teveel van het goede. En Kylie had er echt totaal geen zin in en deed alle dingen die ze anders niet doet. Ze kan het zo netjes als ze wil. Maar ik mag niet klagen, want beide dagen heeft ze wel gewoon met weinig inspanning een B-diploma gehaald, alleen niet met erg hoge punten. Hennie baalt veel meer, want Kalle had in Vriezenveen alle proeven binnen, moest als laatste alleen nog houden van de aangewezen plaats doen en besloot toen dat het genoeg was geweest en liep naar Hennie toe... en nul!! Wilma en Leendert waren beide dagen mee en Wilma had haar camera bij haar, dus hierbij wat foto´s om de sfeer te proeven. Tonnie had trouwens met Athos een geweldig mooi B-diploma met 78 punten!